tirsdag 8. januar 2013

Kastemonsteret og ryddemonsteret våkner


I dag skrudde jeg på ryddemonsteret! Vi har en kjellerstue nede i kjelleren, ja det er faktisk sant. Men den har utviklet seg til et ROTErom av enorme dimensjoner. Det har akkumulert seg masse aviser, papirer, småting, ødelagte ting, bøker bøker bøker, og mye mer. MEN i dag gikk jeg inn, skrudde på lyset og tenkte: her skal jeg rydde. Har du gått inn på et sånt stappet rom noen gang og tenkt "Oi, hvor i alle dager skal jeg begynne? Hvis jeg begynner med dette, ligger det der i veien, kanskje jeg skal starte med arkene, men hva med haugen av usorterte vhs-er, eller alle sysakene, eller bøkene eller CD-ene som ligger strødd rundt? Hvis jeg begynner med det som ligger på bordet, hva skal jeg gjøre med det på gulvet, og omvendt?" Ja, det var slike tanker som surret rundt i hodet mitt. Men jeg bare starta. En ting av gangen, og nå begynner det å se bedre ut. Mamma har hjulpet meg med å kaste MASSE papir og aviser og sånn, så nå ser vi at vi har et skrivebord der(haha). Skulle jo ha tatt et før og etter-bilde, men det er nok best at det synet som var der i starten av forblir usett av andre, tror jeg :p I hvert fall: et nytt semester startes best med et rent sted å være, syns jeg. Skal gå løs på det relativt ryddige rommet mitt også. Kastemonsteret er bestevennen til ryddemonsteret og sammen skal de utføre mirakler jeg kan nyte godt av i lang tid fremover. Jeg er rar... men akkurat nå føler jeg meg så effektiv at jeg bare måtte dele det! Pensumbøkene mine er lagt ut på finn, og jeg har tross alt kost meg på denne siste fridagen før vårsemesteret 2013 starter. Fant to bokser med dominobrikker i kjelleren! Kanskje de kan brukes til noe?^^ Ha en super ettermiddag folkens! Klem

Ingen kommentarer: